Tο TCG Anadolu θα είναι επικεφαλής πλοίο Ομάδας Μάχης που θα συμπληρώνεται από δύο φρεγάτες, δύο κορβέτες, δύο πυραυλακάτους και ένα υποβρύχιο.

TCG Anadolu (L-400)

Το TCG Anadolu (L-400) είναι ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο (LHD του τουρκικού ναυτικού που μπορεί να διαμορφωθεί ως ελαφρύς αερομεταφορέας. Ονομάστηκε από τη χερσόνησο της Ανατολίας (Τουρκικά: Anadolu ) που αποτελεί την πλειοψηφία της χερσαίας μάζας της Τουρκίας. Οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν στις 30 Απριλίου 2016 στο ναυπηγείο της Sedef Shipbuilding Inc. στην Κωνσταντινούπολη με την καρίνα να τοποθετηθεί στις 7 Φεβρουαρίου 2018 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το Μάιο 2020. Το πλοίο προορίζεται να καλύψει τις διάφορες ανάγκες και απαιτήσεις των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, όπως η υποστήριξη στρατιωτικών μαχών μεγάλης αντοχής, μεγάλης απόστασης ή ανθρωπιστικής βοήθειας. ενεργώντας ως κέντρο διοίκησης και ναυαρχίδα για το τουρκικό ναυτικό.

Η κοινοπραξία Sedef–Navantia κέρδισε το διαγωνισμό για το έργοLPD/LHD του τουρκικού ναυτικού και το TCG Anadolu (L-400) θα χρησιμοποιήσει το ίδιο σχέδιο με αυτό του ισπανικού πλοίουSPS Juan Carlos I (L–61)  από το οποίου επιχειρούν μαχητικά ΑV-8B Harrier, αλλά σε πρώτη φάση και λόγω του μπλοκαρίσματος της παράδοσης των 12 F-35B, θα επιχειρούν: 

– 4 επιθετικά ελικόπτερα T-129 ATAK

– 8 μεταφορικά ελικόπτερα AS 532 ή CH-47F

– 2 μεταφορικά ελικόπτερα S-70B Seahawk

– 8-12 μη επανδρωμένα μαχητικά κρούσης Anka ή Bayraktar τα οποία θα μεταφέρουν πυραύλους cruise SOM.

Ο Εξοπλισμός αυτοάμυνας περιλαμβάνει:

– 5 πύργους της Aselsan με το σύστημα εγγύς αυτοπροστασίας των 25mm STOP

– 2 αντιπυραυλικά συστήματα Phalanx CIWS

– 1 πυραυλικό αντιπυραυλικό σύστημα RAM

Όλα τα οπλικά συστήματα του πλοίου θα πρέπει να προμηθεύονται από τουρκικές εταιρείες Aselsan και Havelsan. Το πλοίο θα διαθέτει ένα τουρκικό σύστημα διαχείρισης μάχης, δηλαδή το GENESIS-ADVENT, το οποίο θα ενσωματωθεί από τον Aselsan και Havaslan. Το Aircraft Landing υποστηρίζεται σε όλες τις καιρικές συνθήκες από το ραντάρ Leonardo SPN-720 Precision Approach. Το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης  PIRI το οποίο ανέπτυξε η τουρκική βιομηχανία Aselsan είναι ήδη έτοιμο και πρόκειται να αποτελέσει μέρος του εξοπλισμού του τουρκικού αεροπλανοφόρου που κατατάσσεται επίσημα στην κατηγορία των LPD, δηλαδή των ελικοπτεροφόρων-σκαφών συντονισμού αποβάσεων, αλλά στην ουσία είναι μικρά αεροπλανοφόρα.

Η Navantia παρέχει σχεδιασμό, μεταφορά τεχνολογίας, εξοπλισμό και τεχνική βοήθεια στο Sedef Shipyard της Τουρκίας για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του TCG Anadolu (L-400), το οποίο ταξινομείται ως Light Aircraft Carrier / LHD από την Turkish Lioyd

Το πλοίο έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να χειρίζεται το F-35B STOVL Stealth Multirole Aircraft. Ωστόσο, η Τουρκία αφαιρέθηκε από το πρόγραμμα F-35 ton Ιούλio του 2019, ύστερα από ανησυχίες για την ασφάλεια των χωρών-μελών του ΝΑΤΟ που σχετίζονται με την εξαγορά του Ρωσικού πυραυλικού συστήματος αεράμυνας S-400.

Τον Δεκέμβριο του 2013, η τουρκική πρόγραμμα LPD / LHD αρχικά υπολογίζεται στο κόστος €375 εκατομμύρια ($ 500 εκατομμύρια). Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, το τουρκικό ναυτικό ήθελε ένα ελαφρώς μικρότερο κατάστρωμα πτήσης χωρίς τη ράμπα μπροστά με σκοπό να βελτιστοποιηθεί για χρήση μόνο με ελικόπτερα.

Ωστόσο, το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό άλλαξε αργότερα το σχέδιό του και επέλεξε ένα πλήρως εξοπλισμένο κατάστρωμα πτήσης με τη ράμπα άλματος για σκι μπροστά, αφού αποφάσισε να αγοράσει αεροσκάφη F-35 STOVL. Nα σημειωθεί πως η Τουρκία ήταν εταίρος επιπέδου 3 στο πρόγραμμα Joint Strike Fighter και η τουρκική πολεμική αεροπορία σκόπευε να αποκτήσει την έκδοση F-35A CTOL έως ότου οι ΗΠΑ μπλοκάρουν την εξαγωγή του προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος στην Τουρκία. Η τουρκική έκδοση του LHD θα είναι σε θέση να λειτουργήσει έως και 12 ελικόπτερα ή 12 F-35B που λειτουργούν από συμμάχους του ΝΑΤΟ σε διαμόρφωση «ελαφρού αερομεταφορέα». Οι διαστάσεις του τελικού σχεδιασμού έχουν μήκος 231 μέτρα, δοκό 32 μέτρα, βύθισμα 6,8 μέτρα και ύψος 58 μέτρα. Ο εκτοπισμός του θα είναι 24.660 τόνοι (σε ​​διαμόρφωση αποστολής «ελαφρού αερομεταφορέα») ή 27.079 τόνοι (σε ​​διαμόρφωση αποστολής «LHD»). Η μέγιστη ταχύτητά του θα είναι 21,5 κόμβοι (σε ​​διαμόρφωση “ελαφρού αερομεταφορέα”) ή 29 κόμβοι (σε ​​διαμόρφωση “LHD”) ενώ το μέγιστο εύρος θα είναι 9000 μίλια με οικονομική ταχύτητα. Θα διαθέτει κατάστρωμα πτήσης 5.440 m² και υπόστεγο αεροσκαφών 990 m² που μπορεί να φιλοξενήσει 12 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους ή 8 ελικοπτερα CH-47F Chonook βαρέων ανελκυστήρων. Όταν το υπόστεγο αεροπορίας και το γκαράζ ελαφρών φορτίων ενοποιούνται, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως και 25 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους. Εναλλακτικά, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως 12 ελικόπτερα και 12 F-35B . Έξι ακόμη ελικόπτερα μπορούν να φιλοξενηθούν στο κατάστρωμα πτήσης του πλοίου. Επιπλέον, το πλοίο θα διαθέτει γκαράζ ελαφρού φορτίου 1.880 m² για εμπορευματοκιβώτια TEU και 27 οχήματα αμφίβιας επίθεσης (AAV). Mια αποβάθρα 1.165 m² που μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα Landing Craft MMechanized (LCM) ή δύο  Landing Craft Air Cushion (LCAC) ή δύο Landing Craft Vehicle Personnel (LCVP). ‘Eνα γκαράζ 1.410 m² για βαριά φορτία, που μπορεί να φιλοξενήσει 29 Main Battle Tanks (MBT), Amphibious Assault Vehicles και δοχεία TEU. Το πλοίο θα προστατεύεται από το σόναρ ανίχνευσης δυτών ARAS-2023 (DDS) και θα έχει πλήρωμα αποτελούμενο από 261 άτομα εκ των οποίων οι 30 θα είναι αξιωματικοί.

Η τελική σύμβαση για την κατασκευή του πλοίου υπεγράφη με την κοινοπραξία Navantia-Sedef στις 7 Μαΐου 2015. Η θέση σε λειτουργία του πλοίου έχει προγραμματιστεί για το 2021, και το εκτιμώμενο κόστος του πλοίου σύμφωνα με τις τελικές προδιαγραφές είναι 1 δισεκατομμύριο δολάρια το 2015. Οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν στις 30 Απριλίου 2016 στο ναυπηγείο της Sedef Shipbuilding Inc. στην Κωνσταντινούπολη.

Το πλοίο έπιασε φωτιά ενώ ήταν σε ξηρά αποβάθρα το βράδυ της 29ης Απριλίου 2019.

Στις 21 Νοεμβρίου 2019, ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Καθηγητής Δρ. Mailsmail Demir ανακοίνωσε ότι η TCG Anadolu θα τεθεί σε υπηρεσία ένα έτος νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα στα τέλη του 2020, αντί για το 2021.

Οι τουρκικοί ναύσταθμοι της Αττάλειας, του Ακσάζ και της Κωνσταντινούπολης θα έχουν πλήρη υποδομή για την υποστήριξη των επιχειρήσεων του πλοίου. 

Άρα θα επιχειρεί και στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Tο TCG Anadolu θα είναι επικεφαλής πλοίο Ομάδας Μάχης που θα συμπληρώνεται από δύο φρεγάτες, δύο κορβέτες, δύο πυραυλακάτους και ένα υποβρύχιο.

Η κατασκευή ενός πανομοιότυπου αδελφού πλοίου, που θα ονομάζεται TCG Trakya σχεδιάζεται επί του παρόντος από το τουρκικό ναυτικό, θα παραδοθεί το 2025 και υποτίθεται ότι θα μεταφέρει τη ναυτική έκδοση του τουρκικού μαχητικού TF-X, όπως άλλωστε και το TCG Αnadolu. Τράκια σημαίνει Θράκη στα Τουρκικά.

TCG Anadolu
TCG TRAKYA

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: live video από την πρόβα της μοναδικής Βίλλης Ραζή!! -Μόνο στο beviral.gr!! (όπως είναι φυσικό άλλωστε) enjoy!!

SUBSCRIBE: beViraLiveTV click here: https://www.facebook.com/100000655860015/videos/101164…